tisdag, december 23, 2008

Dan före dan...

I morgon är det julafton. Kan väl erkänna att det inte känns riktigt sådär speciellt som för 10 år sedan, men så är det väl för de flesta. Då var julafton bara en massa paket, medan det idag är julmat och att umgås med familjen. I år firar vi med Johans familj i Grebo. Vi ska sova över och på juldagen åker vi hem för att vara hundvakt. Dagen innan nyår åker vi ner til min familj och firar lite jul samt firar mig.

Idag ska vi ut och köpa de sista julklapparna. Fattar inte varför vi väntar till sista dagen, jag vet ju hur irriterad jag kommer vara efter att ha trängts och gått bakom de söligaste människorna, som inte fattar att man håller till höger så att folk kan komma förbi (låter som värsta ordningspolisen, jag vet... Sån är jag...). Förhoppningsvis går det fort. Innan vi åker hemifrån måste vi göra helt klart vad vi ska handa och göra.


Efter julklapparna väntar det träligaste... Mathandling på Maxi. Finns det ställen man blir sjukt irriterad på folk, så är det Maxi. Kan bli helt tokig ibland, och Johan säger till mig att lugna ner mig, men det går oftast inte... Måste verkligen handa mat, ska göra Janssons frestelse till imorgon. Har lärt mig göra en jättegod Jansson, så jag erbjöd mig att göra en och bidra med till julbordet. Nu får vi hoppas att den blir god med... Alltid när man ska göra sig till går något snett, eller hur?

Förresten, såhär fint har vi det i hallen. Kanske inte bästa ljuset (med kameran), men det ger en hint om vilket mysigt ljus vi har i hallen. Man blir glad varje gång man går henom hallen (vilket är ofta i en 2:a...).

2 kommentarer:

Viktdrottningen - Anna Malmborg sa...

Jättemysigt! Din Jansson kommer säkert bli kanon! GOD JUL!

Anonym sa...

vilket mysig gran..du skulle se mitt vardagsrum..danne kom hem med den största finaste kungsgranen igår..så den klädde jag fint..nu e det jul:)
hoppas att ni får en underbar jul.
puss å kram