fredag, oktober 16, 2009

Runorna och jag...

Får väl börja med att be om ursäkt då... Tydligen har det kommit klagomål då jag inte uppdaterat på en vecka. Ska bli skärpning, men min vecka har inte varit något vidare. Jag har varit jättetrött och samtidigt gått och gruvat mig för kommande måndagens runresa. Ja, du läste rätt. Jag ska med min klass på universitetet iväg på en halv dags exkursion, och besöka ett antal runstenar i Östergötland. Spännande värre... Jag ska själv hålla föredrag om tre och en halv sten i Skänninge. Känns väl sådär. Eller om jag jag ska vara helt ärlig känns det skit! Enda anledningen till att jag gör detta är ju för att jag måste. Ibland måste man ju som vuxen bara ta tag i sitt liv och göra saker man egentligen inte är supersugen på. Denna termin är just en sådan för mig. Ibland kan man ju längta tillbaka till när man var 16 och okomplicerat. Eller minns jag helt fel?

Förra helgen var fantastiskt kul Marie var här, och vi hade jättekul! Saknade henne så fort hon klev på tåget hem på söndagen. Hoppas hon snart kommer igen och att vi då kör en favorit i repris.





I helgen blir det 30-årsfest i Ljungsbro då Ulrika fyller år. Sara, Andreas, Johan och jag har köpt en present som jag tror kommer att uppskattas. Känner vi Ulrika rätt så bör det gå hem. Vi får väl se imorgon...

Om två veckor kommer våra fina vänner från Borås upp. Äntligen säger vi!

Nej, nu blir strax det klyftpotatis, grekiska biffar och tzatziki framför tv:n!

2 kommentarer:

gunghästen sa...

AHH. Livet som 16 åring är INTE okomplicerat ! Tror du tänker på 15 ;D jag förstår inte varför jag inte njöt mer för ett år sen . Nu ligger all skolan som ett jävla berg på mina axlar !

Tobelix sa...

Det var på tiden att uppdateringen kom, har ju ingen koll på vad ni gör annars.