måndag, oktober 19, 2009

En främmande kropp i mitt öga...

Ja, så sa läkaren som hjälpte mig idag. Har under en längre tid haft ett "skav" i ögat. Inte särskilt allvarligt, men irriterande. Imorse skavde det så mycket när jag öppnade ögat att jag bestämde att det fick vara nog. Jag ringde vårdcentralen och fick tid redan klockan elva. Väl där konstaterade läkaren direkt att det satt en främmande kropp i mitt öga. Det lät lite makabert, men enligt mamma (som vet allt!) är allt som inte ska vara i kroppen, i medicinsk mening, "främmande". Läkaren trixade lite med en tops i ögat, usch vad obehagligt, men insåg ganska snabbt att det inte gick att ta bort. Hon ringde ögonavdelningen på sjukhuset och fixade en tid redan klockan två. Blev så lycklig av att det hittades ett problem och att det gick så fort. Mitt problem med örat i våras fick jag ju bara vänta ut. Fem månaders knäppande i örat kan ju göra vem som helst galen, även en "tålig" person som jag... hahaha! Tålig är knappast något som kännetecknar mig och sjukdomar...

Ja, ja, nu ska jag snart äta lunch, sedan upp till sjukan och bedöva ögat, som tydligen ska göra mig blind några timmar, och rensa bort den främmande kroppen.

Återkommer med mer info om några timmar...

0 kommentarer: