torsdag, oktober 29, 2009

Höstlovet dag 4...

Dagen börjar med att jag bokat tvättid. När jag kommer ner till tvättstugan står städerskorna i min tvättstuga (vi har två jämte varandra), och jag ber snällt om att få lägga in mina maskiner. De kollar helt förvånade på mig och säger att det redan är någon som tvättar där. Någon har alltså smugit in och tagit min tvättid. Visst, tiden börjar sju, men jag ville sova till åtta, så jag väntade lite, men de har ändå ingen rätt att ta min tid. Det roliga (hehe) nu är att när städerskorna har gått så kommer inte tjuvtvättaren in i tvättstugan, eftersom jag har bokat den och bara kan låsa upp med min avläsare. Hm... Hur ska jag göra? Ska jag 1: jävlas och inte gå ner för att tvätta så tjuvtvättarens tvätt ligger och möglar till nästa tid börjar och någon annan kanske kommer dit, eller ska jag 2: gå ner och tvätta så snart jag vet att hans/hennes tid är slut? Hade jag haft lite mindre att tvätta hade jag inte tvekat över alternativ 1, men saken är den att jag verkligen måste tvätta så jag traskar väl ner snart och ger onda ögat samt en utskällning. Är han/hon inte där slänger jag ihop hans/hennes tvätt i en vagn och kör ut i korridoren! Så det så!

En helt annan sak: min redovisning gick jättebra igår. De tyckte alla att den var mycket intressant (vad de sa iaf...) och det följde en låååång diskussion om ämnet efteråt. Känns mycket bra. Nu ska jag bara skicka in en sammanfattning på två sidor, och sedan är den kursen passé.

Gôtt mooos!!!

0 kommentarer: