fredag, september 04, 2009

Original...

Skickade in mitt arbetsgivarintyg till Lärarnas A-kassa för flera veckor sedan. Skickade in mitt original, för jag vet att det är det de vill ha. Nu får jag hem ett brev med komplettering som säger att jag skickat in en kopia. Vad är det för fel på dem? Ringer upp dem och ber dem kolla igen, så jag slipper vänta ännu längre, men möts av en snäsig kvinna som säger att "det är ingen idé att vi dividerar om det du och jag, för de har gjort sin bedömning och jag litar på dem". Jag tyckte att de kanske kunde dubbelkolla, men icke. Åååååååhhhhhhhh!!!!!!!!!!! Tyckte det var jobbigt med alla papper fram och tillbaka i Frankrike (herregud, man gick ju fram och tillbaka för stämplar och skit i flera veckor...), men det är fan inte mycket bättre här.

Nu får jag vänta ännu några veckor. Ringde min förra arbetsgivar och hon ska fixa alla papper och skicka dem snarast. Tack! Det handlar bara om en månads ersättning, men det är pengar jag SKA ha. Jag betalar ju inte pengar varje månad till A-kassan för att bjuda dem på MINA pengar för att de är omständigaoch slarviga.

Ska gå och träna nu. Behöver avreagera mig...

1 kommentarer:

cecilia sa...

Ja du vet ju vilken tur jag har haft med alla dom där svinen.. Men våra pengar ska dom ha och faan om jag betalar in försent och låter dom vänta.. svin är vad dom är...

Hoppas det ordnar sig.. söt lite tjejja du hade på besök. Hoppas att min kommer snart med. Är ju inne på den magiska v. 38 nu och hoppas verkligen att något börja ske snart.
Då måset du komma och gosa med henne med och Minus såklart..

Kramen