fredag, september 11, 2009

Grekland...

Sitter och läser när och käras bloggar varje dag, plus några kändisars. De finner alltid något skoj att skriva om, medan jag får kämpa med varje inlägg. Därför brukar det ibland gå några dagar. Mitt liv är inte superhändelserikt, i alla fall inte på veckorna som kantas av studier, jobb, träning och bussresor hit och dit. Och vad är det för kul med det? Tänk om jag hade fått vara med min mamma och pappa i Grekland nu... De åkte i onsdags för en veckas sol, bad och god grekisk mat på Thassos i den grekiska övärlden. Åh, vad underbart. När pappa sa att de skulle åka dit skrek jag ut min avundsjuka! "Neeeeeeeeej, jag vill med!!!!!"

Har satt igång "operation: övertalning" om att fira mamma och pappas jämna födelsedagar nästa år med en trevlig utlandsvistelse som vi brukade göra när vi var små. Kommer aldrig att glömma vår rundresa i Grekland sommaren -94(?). En vecka i bil (ja vi bodde på hotell, men jag menar att vi reste runt) och en vecka på Spetses. Pappa var den enda som kunde köra vespa så han åkte i tre omgångar för att skjutsa oss till de stränder vi skulle till. Hahaha! Herregud vad han körde!

Imorgon är det dags att vara hundvakt igen. Länge sedan sist känns det som. Minus är alltid lika välkommen hit. Det är så mysigt att bara leka lite och sedan mysa i soffan. Cissi och Kalle ska på bröllop så därför får vi äran att ha "Minkan" (som Johan säger) här. Säger redan nu: Cissi och Kalle: om ni vill när bebisen kommer, så kan vi avlasta er med Minus. Det är bara att fråga!

1 kommentarer:

Sabine sa...

varför inte skaffa en egen liten hundvalp?! Du verkar ju vara helfrälst i detta djur :-)

Jag har också svårt att hitta på vad man ska skriva i bloggen - funderar på att lägga ner ibland....Men ibland så kommer man på nåt kul så vi får se.

Hoppas allt är bra. Känns som om det var 100 år sen vi sågs. Ska vi försöka fika nästa vecka?

Trevlig helg

Kram