måndag, september 21, 2009

Måndag...

Måndag igen. Härligt... Jobbar hemifrån idag. Ganska skönt att slippa ta sig till Universitetet. Har ingen föreläsning idag heller, som jag brukar ha på måndagseftermiddagar, så då kan jag lika gärna sitta här. Ska strax ringa pappa och göra en pilotintervju för min uppsats, får se om han ger mig "rätt" svar, eller om jag måste ändra mina frågor.

Siffrorna på vågen i morse var inte roliga... Trodde inte jag varit så onyttig i helgen, men jag hade väl fel. Eller så är det all överflödig vätska som jag överkompenserade med igår som ännu inte kommit ur systemet. Hoppas på det senaste... Eftersom jag redovisar min nedgång här första fredagen i varje månad, så har jag ändå nästan två veckor på mig att rätta till helgens katastrof. Vi bestämde i helgen att vi inte ska äta godis från och med denna veckan till, i alla fall minst, oktober ut. Efter ett tag vänjer man sig ju, så det ska väl inte vara några problem.

Nej, nu måste jag ta tag i mina studier!

2 kommentarer:

Ronja sa...

tack! :) jo jag kom med fram till det men tänkte om det fanns ett ord för båda 2 som det finns på svenska, syskon barn. Jag ska ju ha ordet med i min tatuering så vore bra om det var rtt kort ord, men icke.. Tack ändå! :)
jaa, usch glasögon är inte min grej! hade fint! Ronja

cecilia sa...

hej tjejen... var helt borta förut när du ringde.. var trött och hungrig... kanske ni kan komma förbi i morgon nått.. men vi kan väl höras under dagen... vore i alla fall jätte skoj...

Kramen