fredag, februari 28, 2014

Vecka 1...

Nu är vår lille bebis en vecka gammal. Denna vecka har fyllts av plågsam amning, mys och besök av mina föräldrar. Vi har tagit det lugnt och varit hemma vilket varit nödvändigt då Stella varit sjuk. Hon har haft en riktigt grisig ögoninflammation, det värsta jag sett. Nu har även lillebror drabbats, vilket iofs var ganska oundvikligt. Stella har fått ögondroppar som hjälpte genast. Nu väntar jag bara på klartecken att få ge lillebror samma droppar.

Amningen börjar ordna sig till nu, men det har varit PLÅGSAMT! Är väl fortfarande inte helt hundra då jag har så mycket mjölk och knutor, men det är bättre än i söndag, måndags då jag skrek inför och under varje amning.

I och med att jag födde påbörjades viktnedgången. Ingen hets men självklart gick jag ned när jag födde fram en 4,5-kilosklump. Gick upp 24,4 kilo totalt. Ska försöka att inte fastna i fikaträsket samtidigt som jag så småningom ska börja träna lite smått. Avvaktar lite till då det fortfarande känns som om jag blivit överkörd på vissa ställen på kroppen min...

Viktnedgång denna vecka: 9,6kg

0 kommentarer: