torsdag, februari 20, 2014

Han är här...

Ja, han kom tillslut. Vi var tveksamma till om han någonsin skulle komma,  då det stod bra still ett tag, men efter att vattnet gick (hinnorna togs) så tog det ca sex timmar. Sex fruktansvärda timmar till och från... Fick lustgas (gudomligt i början) och en epidural. Efter epiduralen kom värkarna hela tiden och bebisens hjärtljud minskade ganska drastiskt. Efter panik från mitt håll och lugn från övriga i rummet lugnade det ner sig och bebisen och jag återhämtade oss. Krystandet kändes som en evighet och var enormt smärtsamt, men 03.44 kom han äntligen. En rejäl pjäs på 4550g och 52 cm. Ett kilo mer än Stellas födelsevikt...

Under förmiddagen började han skaka lite och jag trodde han frös. Det visade sig vara lågt blodsocker som följd av att jag gått över och att han inte fått i sig tillräckligt med mat. Ligger sedan lunch på special-bb där de tar hans blodsocker och matar honom med ersättning. Vi mår bra dock.

Cissi:från 6cm 00.30 till födsel 03.44 tog det alltså 3.14... Fast det var inga två krystvärkar här inte...

Det var det hele... Inatt sover vi på us och imorgon åker vi hem. Härligt!


4 kommentarer:

Lisa sa...

Stort grattis! Skönt att ni mår bra! Kram

Karin sa...

Låter inte som det är läge att säga vad skönt att det bara tog 6 timmar, låter som en riktig pärs.
Kanske att man ska ha lite bättre koll på mamma och bebis när man går över tiden så...
Jättefin är han iaf och skönt att han är här :)
Om du orkar får du gärna ringa mån el tis(andreas är hemma på mån)
Stor kram

marie ö sa...

Stort grattis vännen!
Skönt att höra att han är här nu även om det låter som om ni haft en riktigt tuff natt.
Stora kramar

Unknown sa...

Yes jag vann... Mohaha!

Nej vars, men nu är det onda borta o det underbar bebismyset kan börja... Längtar till att få se honom. Alice har tjatat sönder mig om Stella o trott att hon kommit hela tiden... :)

Kramar till er alla!