måndag, februari 17, 2014

Bf+13...

Klockan är 05.30, typ. Kan inte sova. Har sovit några timmar inne hos Stella och när jag beslutade mig för att gå tillbaka till min egen säng så blev jag genast pigg. Och hungrig! Måste äta något så snart jag skrivit färdigt detta inlägg. Om en timme ska de andra i familjen väckas. Får väl passa på nu, njuta av egentiden, imorgon sätts jag igång. Kan inte förstå varför jag inte har fött ännu. Varför dröjer det så? Varför vill han inte komma ut? Vi har ju trott att det skulle ske för typ en månad sedan då jag har haft känningar ett bra tag.  Ja ja, imorgon är det i alla fall dags. 07.30 ska vi vara på förlossningen. Det kan bli en hel del väntan, det ska vi vara förberedda på.

Idag ska jag kolla igenom förlossningsväskan igen. Det var ju ett tag sedan den packades...Kanske ska baka lite med, eller vi får se, borde ju ffaktiskt passa på att vila.




3 kommentarer:

Anna sa...

Spännande!! Nu får ni njuta av att imån kommer ju ni faktiskt få träffa honom, då ska han ut vare sig han vill eller inte ;) Du får tänka att du har säkert världens skönaste, tryggaste mage som han inte vill lämna för o komma ut till den här trista vintern ; ) Lycka till imån!! Kram!

Karin sa...

Ärligt talat jag fattar inte heller varför du inte fött, obegripligt att han inte vill komma ut av sig själv och till den fina familjen han föds in i dessutom!
Jag kommer tänka på dig hela dagen i morgon, men en liten del av mig hoppas nog att det sätts igång av sig självt i kväll/natt.
Men så mysigt att äntligen få träffa honom. Ska man ge sig på en gissning om ett klockslag imorgon tro...;) nu vet ju inte jag hur det kommer se tidsmässigt med igångsättning, men jag gissar på 18:50 :) Stor stor kram

Anonym sa...

Vilken jobbig väntan! Lycka till