fredag, mars 07, 2014

Vecka 2...

Nu är bebisen två veckor gammal. Vi har nu bestämt oss för att kalla honom för Vilmer. Man har ju iofs tre månader på sig att bestämma sig enligt skatteverket, men jag tror nog att vi har hittat rätt namn. Andranamn är dock inte bestämt ännu.

Amningen har rättat sig till och Vilmer går upp bra i vikt. I onsdags vägde han 4775g så nog får han tillräckligt med mat. Nätterna funkar hyfsat. Han sover bra viöket gör att vi sover bra. Han är så förkyld så han kämpar på med andningen. Ingen fara, säger läkarna, men det är jobbigt att lyssna på. Stackaren. Hoppas att det snart går över.

Ikväll ska jag och Vilmer åka till Borensberg för att tacka av min förra chef. Det blir middag på Gästis. Ska bli kul att träffa mina jobbarkompisar igen. Njuter av att vara ledig, men lite saknar jag ändå jobbet.

Övriga händelser idag: städa, plocka, måla naglar, damma, träna min "varje-dag-träning" (×2 då jag glömde igår...)och bygga koja med Stella.

Veckans viktnedgång: 1,8kg
Total nedgång: 11,4kg
Kvar: 13kg

0 kommentarer: