tisdag, mars 29, 2011

Viktigt...

Gårdagen var en riktigt bra dag. Först vägde jag mig, och jag hade då gått ner allt det som jag gått upp under graviditeten. Jippie! Strax över 10 kg bort på 11 dagar. Sedan fick vi frukostbesök av Karin. Stella fick en välkommen-till-världen-present, ett lammskinn från Karins pappas får. Så himla superfint. Vi är sååå tacksamma! På eftermiddagen var vi på BVC för första gången, och Stella hade nu gått upp till 3,5 kg! Inte illa! Från 3410 (födsel) till 3060 (dag 2) till 3185 (dag 4) till 3500 (dag 11). Idag är Johan tillbaka på jobbet och Stella och jag är alltså ensamma. Tänkte ta tag i de minst timmeslånga dagliga promenaderna som jag bestämt mig för att ta, men det regnar idag. Trist. Cissi, har ni fortfarande kvar regnskyddet till er liggvagn? Kan jag få låna det i så fall? Du kanske kan ta med det imorgon när du kommer? Dagen får nu istället bjuda på lite matlagning, bakning och "plankan". Och så massor av mys med Stella såklart!

3 kommentarer:

cecilia sa...

hej, så roligt, jag hittade det igår när jag städade i källaren.. Tror att det är dets som passar liggdel.. Vi kan ju prova annars kollar vi om alice sittvagn kan ha den så kan ni ha den vi har på alice vagn som passa båda.. Ni köpte aldrig det i Ullared eller?
Duktig du är .. Visst är det snabb bantniong jag gick ner 14 kg på någon månad.. Tänkt om det vore så alltid.. ;) Kramen

Karin sa...

Varsågoda, Det är klart fina Stella ska ha en fäll att ligga o gosa på :).
Om jag hinner, med tanke på jobbet, inte det andra, det hinner vi ändå;) och ni är hemma stannar jag gärna på en kaffe(något kortare sådan än i måndags) på torsdag. Kram

Anna-Karin sa...

Gör gärna det! Men ring innan så vi är hemma. Vilken tid kan det tänkas bli i så fall? Kram