onsdag, augusti 12, 2009

Regn...

Dagarna går... Glömmer av/orkar inte uppdatera bloggen. Ibland har man faktiskt inget att skriva om. Följande har hänt de senaste dagarna:

Lördagskvällen var jättekul. Floppade lite med fiskgrillspett (med nästan bara bläckfisk) dock. Men, men, nu har vi i alla fall provat, och slipper gå och undra hur de smakar... Kommer inte att köpas igen. Vi satt här hemma, Johan, Danne, Ted och jag, och drog vidare till Storan vid 12 (?). Vad skönt det är på sommaren att gå in till stan och gå hem efteråt. Sparar ju en himla massa taxipengar...


Söndagen var seg, som vanligt efter en festkväll. I måndags jobbade jag min första dag. Schemat kunde ju varit bättre, men jag är nöjd ändå. Kommer inte behöva göra mer än att undervisa två grupper i franska, som dessutom inte ska ha några betyg (år 6 och 7). Alltså inga konferenser, utvecklingssamtal eller andra föräldrakontakter. Nästa vecka börjar eleverna, och det är först då jag åker till Borensberg igen.

I måndags när vi varit och handlat slog blixten ner (eg. upp) i Nykvarn samtidigt som vi stod på Drottningbron. Det kändes precis som om någon stod precis framför bilen och tog kort med värsta blixten! Och knallen som kom någon sekund efter skakade till hela bilen. Jag som är rädd när åskan går redan innan, blev livrädd. Speciellt med tanke på att Johan bara skulle skjutsa hem mig för att sedan åka till Grebo och kolla på fotboll, och lämna mig ensam hemma. Men det kom ingen mer blixt eller åska resten av kvällen. Skönt det, men var ändå på helspänn flera timmar framöver...

Om en och en halv vecka åker vi till Borås för att fira tre killar som fyller 30. Ska bo hos mamma och pappas övernattningslght fredag till lördag, och sedan hos Tobbe och Michaela. Ska bli så himla kul att komma "hem" igen, om så bara för en helg.

Ska snart klä på mig träningskläder och gå ut och gå en runda. Så här vackert var det när jag var ute igårkväll:


Kan väl knappast räkna med liknande väder idag...

0 kommentarer: