onsdag, augusti 05, 2009

Golf...

Igår var vi och spelade golf, Johan, jag och hans föräldrar. Spelade Norra banan på Landeryds GK. Jag har aldrig spelat där tidigare. Det var jättekul! Gick väl sådär, men kul ändå. Lyckades inte sänka mitt handicap denna gång (skrapade bara ihop 19p), men jag hoppas att jag gör det på fredag, då vi ska gå ut igen, denna gången Södra banan. Ska tills dess försöka sy mig en bra golfkjol. Ska nog välja något annat än svart, blir ju skapligt varmt på de öppna banorna när solen ligger på. Efter gårdagens 5,5 timmar i hyfsat tempo och sol, var jag helt genomsvettig när vi var klara.
I eftermiddag ska jag möta Sabine och Ulrika, två av mina favoriter, för en fika. Jag är iofs så tråkig när det är fikadags, men ska se om jag kan hitta något som inte är allt för onyttigt. Ska bli kul att ses för det var evigheter sedan jag träffade Ullis. Ska nog ta lite brun-utan-sol innan, hon har ju faktiskt varit i Thailand i två veckor...

Annars händer inte så mycket. Söker jobb var och varannan dag och hoppas att jag ska få något, om ens bara något tillfälligt. Denna terminen kan jag ju gärna ha ett deltidsjobb om jag ändå ska plugga lite vid sidan om. Sökte jobb på Eniro, hoppas det kan gå vägen. Cross your fingers!

Nej, nu är det dags för operation: uppfräschning! Sedan lunch och efter det: fika på stan!

1 kommentarer:

Sabine sa...

Åhh så kul det var att fika med er idag! Varför gör vi inte sånt oftare?!? :-)

Fatta när du blir golfproffs och tjänar miljoner - då behövs inga jobb längre :-)

Ses snart igen!

Kram kram