måndag, augusti 17, 2009

Jobb och skola...

Imorgon börjar skolan och jag ska även börja jobba. Ska bli skönt att komma igång. Jag ska till Borensberg 8-14 och sedan till Universitetet 15-17.

Vad gör jag då, såhär sista lediga dagen? Jo, jag har gjort kalops, msn:at med Karin ett bra tag, läst bloggar, löst korsord och varit på vinden och hämtat läromedlet jag ska ha i franska. Skönt att de använder samma som jag använt tidigare, så slipper man ägna massa tid till att läsa in sig på kapitel och göra alla övningar i förväg. Att undervisa i franska i år 6 och 7 kräver ju inte en megaförberedelse heller, så jag tror att detta året kommer att vara ganska lugnt, till skillnad mot om man ska ha år 8 och 9, där man vill utmana eleverna på olika sätt/nivåer, vilket kräver mer av läraren.

Halv sex idag är det easyline. Äntligen tillbaka i simhallen där man slipper folks nyfikna blickar. I sommar har det varit i sporthallens entré, och där ser ju alla, men nu är vi tillbaka i simhallen, nere i källaren. Under sommaren har vi varit i snitt 3 personer/pass, men idag är det fullbokat! Nu vill jag att Lovisa, Jenny och Danne ser till att boka plats på ett easylinepass. Så mycket roligare att träna med folk man känner.

1 kommentarer:

Linköpingsfröken sa...

AAArrghhh! Jag vill också köra easyline igen, men antar att jag får vänta ett tag. Typ 1 år eller så.....
Lycka till på nya jobbet imorrn,
Kram