tisdag, augusti 18, 2009

Day one...

Första dagen gjord. En grupp på 12 elever känns perfekt i början, speciellt med alla namn man ska lära sig. Brukar lära mig ganska snabbt, och efter veckans tre lektioner tror jag att jag kommer ha bra koll. Verkar vara en bra grupp, och jag längtar till de börjar förstå mina skämt... Är ju lite svårt med ironi i den åldern, men de får väl vänja sig helt enkelt...;) Undrar egentligen hur man uppfattas när man drar skämt och skojar, när de som är i närheten inte fattar ironi. "Wierdooo..."

På Universitetet var det värre. Fy fan vad jag kommer att få jobba i höst. Om några veckor ska jag ha en halvtimmes redovisning om en forskningsavhandling. Någon som kan tipsa om någon bra??? Och en halvtimme? Hur ska jag kunna ha något att prata om så länge? Får se till att hitta en riktigt bra och intressant avhandling, så ska det väl gå vägen... Uppsatsen jag ska skriva ska inte vara några 25 sidor som jag trodde, utan enligt GG (initialerna för tutorn, Elin, you know who...) snarare 50-60 sidor. Herre Jesus! Dessutom ska jag gå en fördjupningskurs i runor. Fatta vilken termin jag har framför mig!!! Som jag längtar till mitten på januari då skiten är över. Då ska jag fira!!!

1 kommentarer:

Sabine sa...

Runkunskap är skitkul! Det läste jag med :-)
Det här fixar du galant!
Kram