söndag, juli 12, 2009

Söndag...

Då var det söndag, ja. Hade inte Johan jobbat måndag till fredag, hade detta kunnat vara vilken dag som helst eftersom helgen varit lugn och man inte kan gissa vilken dag det är med hjälp av aktiviteter, eller känslor. I vanliga fall brukar ju fredagar och lördagar vara partydagar, men denna helgen har vi faktiskt inte gjort något sådant, och därmed också lyckats klara oss utan en söndag i baksmällans tecken. Inte helt fel iofs. Mer sådant.

Idag har vi sovit länge, varit på Maxi, och jag har bytt sadel på min cykel. Tänkte fixa stödet med, eftersom det idag inte ger något stöd, utan bara glider iväg. Men, hör och häpna, jag fixade det inte. Ringde pappa för hjälp, men han svarade inte. Får försöka senare, för det är ganska störigt att inte kunna parkera cykeln som vanligt, utan måste luta den mot en vägg. Ja, ja, nu har jag i alla fall en ny, go sadel! Tack mamma, som köpte den på Gekås!


I fredags hyrde vi tre filmer. "Wallander: Hämden", "Step brothers" och "Taken". Alla var väl bra, men den sista var nog den bästa jag sett på länge. Äntligen får "the bad guys" lida för allt de gjort. Hur hemskt det än låter så kan jag tycke att vissa förtjänar att dö. Har man noll respekt för andras liv förtjänar man inte att leva. Skulle ju inte funka i verkligheten, men jag är glad att äntligen få se en film där man gör så. Rekommenderas varmt!

0 kommentarer: