lördag, november 13, 2010

Busy, busy, busy...

En vecka sedan sist. Vilken vecka... Tillbaka efter lovet och fullt ös direkt! Vi ska denna och nästa vecka skriva omdömen (ca 100) och två veckor efter det ska vi ha samtal. Ska iofs försöka "bli av" med mina så snabbt som möjligt. 12 samtal på två kvällar. Wish me luck... Längtar tills det är över. Då är det bara tre veckor kvar till jullovet. Fatta vad snabbt tiden går! Hur ska jag hinna med allt jag planerat hinna med?

I torsdags kväll hade vi i arbetslag 8 fest, lärarna alltså. Jag var lite anti innan eftersom jag är sjukt trött på kvällarna och för att mina fredagar är j-ligt jobbiga. Vi lagade mat och umgicks. Jättetrevlig, men allt avsmakande av skagenröran som jag stod för lade sig som ett lock i min mage och jag mådde jättedåligt. Skönt att jag fick sjuts hem vid nio, för då var jag verkligen helt slut. Fredagen blev, som jag trodde, ett helvete. Illamåendet satt fortfarande i och jag hade lektion på lektion på lektion x 3. Usch. Kände mig rikigt dålig på eftermiddagen och skickade hem mina sista elever lite tidigare. Vi var nog lika nöjda allihop... Mår inte toppen idag heller, men är lite piggare iaf.

Klockan är nu snart tio och jag har varit vaken i över två timmar. Jag har börjat älska tidiga mornar, men bara när jag själv väljer när jag ska gå upp såklart...:D Nu har jag läst alla bloggar jag följer, läst tidningen, ätit frukost och bloggat själv. Nu ska jag nog städa lite, och när Johan slutar jobba ska vi nog ta och träna lite innan vi drar ut till Grebo för farsdagsfirande.

Räkna inte med något inlägg under kommande vecka. Vi ses nästa helg istället!

1 kommentarer:

Linköpingsfröken sa...

Åhh vad jag har längtat efter ett nytt inlägg från dig!
Hoppas att allt är bra med dig. Förstår hur trött du är - been there :-)

Men jag lovar att du kommer inte att älska tidiga mornar sen när du måste gå upp kl 6 på dagarna för att din bebis vill upp då :-).
(iaf inte vintertid när det är mörkt ute...)

Hoppas vi ses snart.

kram