söndag, november 28, 2010

3 veckor kvar...

Äntligen lite tid vid datorn. Eller, jag satt iofs ett tag igår morse, men schemat var fullspäckat så jag fann ingen ro att skriva. Hur som helst, nu är utvecklingssamtalen i skolan slut och jag kan defilera in mot mål (=jullovet). Bara tre veckor och två dagar kvar nu, fast det ska hinnas med en hel del på denna korta tid så för eleverna blir det knappast en lugn tid... I och med detta så ska jag göra fler besök här.

Igår vaknade jag tidigt. Jag har börjat uppskatta morgonen mycket mer nu när jag är gravid. Kanske beror det på att jag inte är så grinig och tycker att jag får sova så några timmar om nätterna innan jag ska upp igen. Nu somnar jag alltid innan tio, så uppklivning vid 7 känns som sovmorgon! Igår väntade vi adventsfikabesök av Johans familj så på förmiddagsschemat stod:
-brödbak
-lussekattsbak
-cheesecakebak
-städning
-handling
-tvättning

Eftersom Johan jobbade även denna lördag så fick jag göra allt själv med. Jag var skapligt trött i kroppen lagom dags till vårt besök anlände... Men det bakade uppskattades så det är ju absolut värt det. Nu i efterhand...;)

Ett inlägg utan att kommentera vädret är inte ok, så här kommer det: vilket jävla väder! Idag lät vi bilen stå och traskade över till Tannefors för lite småhandling. Inget skottat och gympadojjor på fötterna. Jag har beställt varma, goa skor som kommer i veckan så fram tills dess blir det gympadojjor eller stövlar. Inget känns riktigt helrätt... Jag varken hörde eller såg en enda plogbil ute när vi var ute. Dåligt!

Känner mig lite halvdålig nu. Illamående... Jag hoppas att det bara är tillfälligt för imorgon bitti vill jag ju gå till jobbet. Eller bussa rättare sagt... Undrar hur sen bussarna är nästa vecka? Ska iofs inte klaga, hellre att jag kommer fram lite senare än inte alls. Vissa busschaufförer tenderar att göra allt för att hålla tidtabellen.

Veckans träning har varit dålig, men jag har ju å andra sidan jobbat en hel del övertid. Veckan som kommer ska jag iaf lyckas med åtminstone tre pass. Imorgon blir det Body pump halv sex, är du med Sabine? Övriga pass blir det väl styrka och kondition. De har börjat med Zumba på actic, men som vanligt så lägger de de nya roliga passen så sent. Kanske att jag provar en gång innan jul iaf. Det verkar ju faktiskt ganska så kul! Någon som provat?


3 kommentarer:

Karin sa...

Önskar att jag hade din tid och energi till alla bak som du gör:)

Håller helt och hållet med om vädret, jävla pissväder. Och i morgon ska det komma mer, blåst och snö och jag ut och köra.

Linköpingsfröken sa...

Jag ska kolla när Fredrik slutar imorgon så att han kan ta Ville - isf hänger jag på. Hör av mig om det imorgon.
Såg också att de har lagt in Zumbapass, men säger som du: att det är för sent....tyvärr. Jag tror det är superkul.
Men vi måste ju testa iallafall en gång, eller hur?

Dags att ses för en julfika snart också hoppas jag.

Elin på Kungsgatan sa...

Jag vill också julfika!! Ak- nu är det hög tid att vi ses snart, det var ju åtta år sen nu.. hahaha
Senast skärtorsdag 1998 på ett rökigt McEvans i Borås lixom ;)
Barn-Bebis-gravid träff???