lördag, oktober 09, 2010

Lördag...

Idag är det lördag. En gråtrist sådan... Idag ska vi kika lite på barnvagnar på Ikano. Jag har kollat en hel del på nätet, och är väl framförallt ute efter en bra, säker, nedsatt 2010-års modell. Just nu "leder" Cresent Diva, men vi får se... Tanken idag är väl att kolla lite utbud och jmföra priser. Vi har ju ett tag på oss, men samtidigt så finns ju diverse garantier om vi skulle köpa en vagn och något sedan skulle gå fel.

I eftermiddag kommer Minus på besök igen. Han är alltid lika välkommen. Blir säkert lite bus och mys. Som bilden visar så gillar han att ligga nära mig under en filt, men tittar nyfiket ut om kylskåpet öppnas...
I onsdags var jag hos en läkare igen. Hon var jättebra och lät mig faktiskt kolla på bebisen med hjälp av ultraljud. Trots mitt illamående den senaste tiden verkade h*n må bra. Om två veckor får vi se h*n igen på rutinultraljudet. Läkaren skrev även ut tabletter till mig som ska minska kräkningar och illamående, men det hon glömde säga var att det visat sig kunna ge biverkningar på fostret. Även om risken är liten, så tycker jag att man bör informeras om detta på plats och inte när man hämtat ut tabletterna för 120 spänn och upptäcka det när man läser bipacksedeln hemma. Tvingades ringa alla möjliga med läkemedelskunskap för att jag var så orolig. Som det känns nu så kommer jag inte att äta de där tabletterna. Jag vägrar riskera något. Tänk om något skulle hända, skapligt dåligt jag skulle må då!

Vill slutligen tacka den anonyma läsaren som lämnat kommentar. Du har fått mig att verkligen fundera på vem du kan vara. Inte så att jag legat sömnlös, men ändå... Så roligt att du kommenterade! Det är alltid kul att få veta vilka det är som tittar in här ibland. Men jag undrar verkligen vem du är... Hm...

1 kommentarer:

Anonym sa...

Hej igen!

Jag skall själv bli pappa i slutet av december...Ska bli jättekul!

Vi hade en resa där vi fick göra provrörsbefruktning där vi fick ut bara ett ägg..-Och det tog sig på första försöket! Så himla glad!

Kolla på Emmaljunga City Gross. Lätt och stabil. Hört att Crescent är bra med men att deras handtag är vekare då man kan ställa det så barnet både kan sitta frammåt- och bakåtvänd. I affären sa de att det kan bli lättare glapp. -Jag vet inte vad vilken sanning det ligger i detta... Annars är de skitsnygga med sina färger och stripes!

Hoppas det går bra för dig att jobba...*håller tummarna*