onsdag, oktober 20, 2010

Afro...

Igår kväll var jag och Sabine på afrodans. Det var riktigt skoj, men klurigt! Dessutom fick jag så himla ont i fötterna, och gled omkring på golvet eftersom jag aldrig lyckades fixa fram någon fotsvett. Alltid annrs, men varför inte nu, liksom? Ytterligare en negativ sak är att passet är 18.40. Väntan på att passet skulle börja blir lång när man slutar vid två. Vi hade iofs fullt upp igår, men ändå...

Igår var vi ju alltså på ultraljud igen. Spännande! Allt såg fint ut, och bebisen växer som den ska och är alltså fortfarande beräknad till lördagen (!!!) den 12 mars. Känns skönt att ha sett att allt som går att se är som det ska vara, för nu blir det inget mer ultraljud. Om en månad är det dags för nästa besök på Kvinnohälsan. Då antar jag att det mest handlar om att lyssna på bebisens hjärtljud och ta lite prover på mig.

Klockan är nu strax över nio, och jag har varit uppe sedan sju då jag skjutsade Johan till jobbet. Själv börjar jag inte innan halv ett, men tänkte åka dit om en liten stund, tror jag, och fixa lite mejllistor och annat plock. Känns lugnt och skönt, och min mage (illamåendet och kräkningarna) håller sig lugn. Skillnad var det igår när Johan blixtinkallades till jobbet vid sju. Magen var i uppror, men det ordnade sig efter lunch...

3 kommentarer:

Linköpingsfröken sa...

Hur är det med afroträningsvärken idag?
Jag har ont under ena foten och sjukt ont i ena axeln - annars är det finemang.

Håller med dig om att vi kan köra afro typ 1 gång i månaden - annars dör våra fötter.
Vi måste också hitta på ett sätt att skaffa oss mer fotsvett :-)

Kram

Cecilia sa...

Åh, afro som är min favorit.. kan köra det varje dag.. älskar det...

Fick ni veta könet?
Pussen

Norskan M sa...

Åh jag är så glad att jag blir fuktig i ögonen! (Ja, jag har jobbat övertid idag o unnat mig några glas vitt som plåster på jobbsåret, men ÄNDÅ.) Längtar tills hon/han kommer ut! Planerar att ploppa upp i linkan strax efter honom/henne förstår du ;) Var rädd om dig fina du! Kram!