söndag, oktober 17, 2010

Kaos...

Imorgon är det alltså dags. Skulle ljuga om jag sa att jag inte var det minsta nervös. Tydligen har stämningen på skolan bland elever och dess föräldrar varit ganska upprörd då jag inte varit där, men vad fan kan jag göra åt det? I våras tog jag över en nia strax innan påsk. Jag skulle ha dem och sätta slutbetyg i svenska, engelska och i de fyra so-ämnena. Med stöd av deras "riktiga" lärare (underbara Sabine) så var det inga problem, så att ta över dessa elever (åttor och nior) på höstterminen innan höstlovet ska väl inte vara några problem. Jag hoppas att de ger mig chansen iaf...

Om två veckor är det dags för höstlov. Jag ska åka till mamma och pappa några dagar, och mamma och jag ska åka till Ullared. Är det bara jag som längtar dit varje gång "Ullared" sänds på femman? För Johan, som aldrig varit där, verkar det som om det bara är white trash som åker dit. Kanske är det många av den sorten, men vi är ju ganska många "normala" som åker dit med. Hoppas vi kan hitta mycket bra och billiga saker till bebisen. Har skrivit en lista som ska undersökas, men som inte ska inhandlas förän i januari/februari.

Minus är här. Han ska vara här till imorgon. Som vanligt sover han tätt, tätt intill mig. Jävligt oskönt måste jag säga, men väldigt mysigt med. Kan tycka att han kan ta och störa Johans nattsömn lite med, så inte bara jag drabbas...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ett tips inför Ullared!

Vi var där för ca 5-6veckor sedan.. Vi Gick på de minsta storlekarna för att vi skulle köpa till en nyfödd. -Gör inte det!

Barns storlekar varierar kraftigt så bättre köp lite för stora kläder och det dröjer inte många veckor innan han/hon kan ha det. Köp lokalt när vi vet vilken storlek som barnet har precis i början.

(Du har säkert hört detta från dina erfarna vänninor)

Anna-Karin sa...

Tack för tipset! Nej, jag ska inte handla så mycket kläder innan, man vet ju som sagt inte vilken size det blir på bebisen. Själv var jag en 4500-grammare, så de minsta storlekarna passade definitivt inte!;)