fredag, oktober 15, 2010

50%...

Från och med måndag ska jag börja arbeta 50%. Jag har väl insett att det med att börja jobba 100% efter nästan 2 månaders sjukfrånvaro inte är helt möjligt. Känns jättebra, som ni vet så har jag längtat efter att få återvända till jobbet att bra tag. Äntligen verkar det genomförbart. Mår fortfarande riktigt illa till och från och kräks ibland, men att arbeta 50% hoppas jag klara av.

"Anonym", som har skrivit i kommentarsfältet: Grattis till er graviditet och tack för uppmuntran, men i min förra graviditet mådde jag med dåligt, iofs "bara" tre, fyra veckor, men det slutade ändå med missfall. Denna gången har jag fått se honom/henne tre ggr redan och allt verkar bra. På tisdag är det dags för rutinultraljudet där bebisen ska synas i sömmarna. Undrar om vi får veta könet... Vet att det inte "ingår" i undersökningen, men om läkaren vill berätta så är inte vi de som håller för öronen...

Vad gäller vagnen så har vi ändrat oss. Nu är de Brio Sing som är aktuell. Antingen 2010 eller 2011. Visst är väl den i färgen blue steel snygg?

1 kommentarer:

Karin sa...

Kul att det löste sig med jobbet:) Blir det fm eller eftm du kommer jobba, eller olika kanske...
Snygg vagn, Andreas blev riktigt sugen på den med, ja när det blir aktuellt då ;)
Ha en bra helg// Stor kram