torsdag, november 19, 2009

Jag saknar...

... tiden då Bonde söker fru"-avsnitten var lite händelserika. När det hände saker hela tiden, när det bjöds på alkohol och personerna som var med var öppna med vad de kände. Visst vart det en hel del sårade känslor och därmed gråt, men det är ju de verkliga känslorna som är roliga att se. I årets säsong händer ingenting. Absolut ingenting. Det enda de gör är att jobba och fråga lite försiktigt: "vad tycker du om mig då?". Jag tvivlar iofs på att sommaren var så tråkig som den framställs, det är säkert producenter och klippare som bär skulden.

Nä, tacka vet jag första säsongen med grisbonden, Andreas, från Vikbolandet. Det var fest, och det hände saker hela tiden. Att han sedan hade valt tjej redan första dagen, var väl kanske inte helt lyckat. Eller, jo, för honom och den aktuella tjejen, men de andra stackars tjejerna som gick och kärade ner sig, tyckte väl inte det var jättekul. Mitt starkaste minne från den säsongen var kvällen då hans tjejer satt utomhus och hade druckit några glas vin, och blev lite sentimentala och pratade känslor. Då, helt plötsligt, öppnar Andreas fönstret innifrån och ropar "är de nån som vill ha en redbull eller?". Svårt att återge, men ni som såg det minns det säkert. Klockrent!

0 kommentarer: