måndag, november 16, 2009

Chillhelg...

Vilken lugn helg. Lite för lugn kanske. I lördags morse när jag väcktes av alarmet och skulle gå på spinning (ja, jag vet, jag som trodde jag hatade spinning...) lovade jag mig själv att jag skulle få ta en eftermiddagslur senare (jag lovar, jag är bara 27 år...). En "lur" visade sig bli tre timmar, så det känns som om halva lördagen försvann. Ska inte göra samma misstag nästa vecka.

På tal om spinningen, så har jag alltid sagt att jag hatar det. I lördags upptäckte jag att jag inte gör det. Min favorittränare på easyline tipsade mig om att spinna. Jag sa rakt ut att jag hatade det, men hon tyckte jag kunde ge det en chans. Vilken tur att jag gjorde det! Passet var ett distanspass på 90 minuter, och alla hade pulsband som man programmerade in sin maxpuls på. Därefter cyklade man och fokuserade på en stor bildskärm där man såg sin egen puls. Man skulle befinna sig på 75-80% för förbränningsträning, vilket jag är ute efter. Kändes jättebra! Ingen sådan där hetscykling där man är helt slut och mör i benen efter 5 minuter, nu svettades jag som en gris istället under 90 minuter, och blev aldrig sådär helt megaslut, förutom i slutet efter slutspurten på 3 minuter. Kändes mycket bra! På onsdag ska jag gå på det igen, men denna gång "bara" 75 minuter. Enda nackdelen är att man får så jäkla ont i rumpan. Kanske borde införskaffa ett par vadderade cykelbyxor om denna träningsform blir en återkommande träningsform, men vi ska inte ropa hej ännu...

0 kommentarer: