tisdag, november 03, 2009

Back to school...

Lovet är slut, men första dagen på jobbet känns nu ändå ganska ok. Bara en lektion kvar nu, sedan ska jag hem och kanske byta till vinterdäck. Jag ska åka till Karin i Jönköping imorgon efter jobbet, och då tyckte Johan att det var läge för vinterdäck. Håller väl med, börjar ju kännas lite vintrigt och därmed dags för däckbyte. Kanske ska passa på med en tvätt av bilen med, fast det är inget kul när det är kallt ute... Får se hur vi gör.

Helgen var riktigt rolig. Maria, Mikaela, Fredrik och Tobbelix kom upp på lördagsförmiddagen. Vi gick på stan en sväng och åkte sedan hem och åt mat och festade lite hemma hos oss. Vissa var tröttare än andra, och somnade på olika ställen i lägenheten, detta var dock inte den sju månader gravida Mikaela! Hade det varit hon hade jag förstått... Efter en stund kom "nytt blod" till festen, som Tobbe kallade det, alltså Danne, Ted och Linn. Vi fortsatte med olika slags spel och danser. Linn är min idol vad gäller roliga danser! Hahaha, fiskdansen slår alla rekord!

Sedan hägrade Harrys! Vi beställde taxi och fick en fetinglimmo med glitter i taket. Köpte biljett i taxin så vi slapp köa. Varför gör inte fler så? Inne på Harrys dansade vi ett tag och sedan lockade lugna Riva med diverse båtar och stänger...

Vi tog massor av kort, och dagen efter skrattade jag så jag grät åt dem, samt åt alla filmer som spelats in. Kommer att lägga in några kort senare idag, men filmerna sparas i mitt privata arkiv tillsammans med Mickes nyårsdans...

Tusen tack kära boråsare (och några linköpingsbor såklart) för en fin dag och kväll! Nästa gång blir det väl en repris i Borså kan jag tänka mig. Vi väntar bara på inbjudan...;)

Over and out.

1 kommentarer:

Sabine sa...

Visst går lovet fort när man har roligt?!? :-)

Hoppas att allt är bra med dig.
Skulle du komma förbi Tokis på fredag eller? Jag har ju inte nån lång rast då, och det känns som om det var 100 år sedan vi sågs. Vore kul att boka in en fika....eller vad säger du?
Kram