torsdag, november 05, 2009

I did it again...

Jag som lovade mig själv att inte visa en fransk film utan att kolla på den innan. Blev ju aningen jobbigt när jag visade "Cinq fois deux" eller "Kärlek tur och retur" i min nia förra året. Jag visste väl att franska filmer inte var något för blyga, utan innehåller gärna många sexscener. Hur som, jag lovade mig själv att inte göra så igen, men igår gjorde jag samma tabbe igen. Skulle visa en kortfilm, som jag tänkte vi kunde diskutera och se två ggr, både på franska och med svensk text. Tänkte att så farligt kan det ju inte vara. I was wrong... Mina stackars sjuor, varav vissa säkert aldrig sett en naken kvinna (mina fördomar...), vart ju helt förskräckta. Stackarna. Som tur var var det bara 6 minuters lidande, och jag sa ganska snabbt att vi inte behövde se den en gång till eftersom de pratade så lite, de gjorde ju annat istället.

Idag sa en kille från den klassen att jag borde kollat på filmen innan jag visade den. Jag undrade varför, och då sa han för att de pratade så lite. jag sa att jag höll med, och att det inte skulle hända igen. Hahaha, hade det varit i min förra nia, hade de säkert bett om att få se den igen. Eller hur Clara?;)

Det jag nu undrar är: Varför rekommenderar Lärmedia oss att låna sådana filmer, utan någon slags varningstext? Hoppas, hoppas att jag nu lärt mig dock...

2 kommentarer:

gunghästen sa...

Hahaha ! Jag kommer mycket iväl ihåg den filmen, herregud, mina ögon ! Men jo, du har nog rätt ändå ;D haha. Vi kollar på Gosskören igen nu .. men fransk text. Jag fattar ungefär så mycket som dina 7or gör, men jag kan ju ändå glänsa eftersom jag sett den en gång redan!

Förresten tänkte jag på en grej häromdan. Vi har träffats på 2 ställen jag verkligen ALDRIG är på. Först Vadstena, där är jag 1 gång per år, och sen Ekholmen Centrum. Där hade jag ALDRIG varit innan. Läääskigt .

Viktdrottningen - Anna Malmborg sa...

hahahaha...