söndag, mars 01, 2009

Utekväll...

Det blev utgång igår. Vi såg på Melodifestivalen här hemma, och vid tolv drog vi in till Harrys. Vi tog en onlinetaxibil, och slapp därmed stå i kön som var milslång... Eh, kanske inte, men nästan. Inne på Harrys spelade Rydell och Quick. Vilket drag. Det är bandet som brukar avsluta sommartorsdagarna i Borås, och då behöver mamma och pappa inte ns gå ner till torget, utan kan sitta hemma på balkongen och digga, eftersom de spelar så djävulskt högt! Inne på Harrys träffade vi Malin. Skulle även träffa Sandra, men hon gick inte att hitta... Bra att glömma mobilen hemma, Sandra...

Idag har jag läst typ 200 sidor i "Asyl". Det är andra gången jag läser den, men den är lika bra denna gång. 40 sidor kvar, bara, men de sparar jag till ikväll. Efter det ska jag börja läsa någon av följande böcker som jag lånat av Ullis och Sabine: "Tusen strålande solar", "Sanningen om gömda" eller "Flyga drake". Vilken ska jag välja att läsa först?

Nu står en köttgryta och puttrar på spisen. Ska stå riktigt länge, så köttet blir supermört...

Ikväll, eller om nästan exakt sex och en halv timme, åker mina föräldrar till Thailand i två veckor. Åh, vad jag med skulle vilja åka. Men, men, jag ska istället vara hemma och påbörja nationella prov (med evighetsrättning som medföljer...). Lika roligt det, eller hur Sabine, Elin, Sara och Ulrika?

3 kommentarer:

Unknown sa...

Jag ÄLSKAR att rätta nationella prov. Önskar att jag kunde få göra det jämt...

Måndag imorrn - träning då eller?

Anonym sa...

Men ÅH jag hade skrivit en jättelång kommentar på ett av dina tidiagre inlägg men hittar det inte nu?? kanske jag gjorde fel, oteknisk som man är. Det var eg bara lite recensioner av Melodifesteivalen, jag älskade tuttSarah!Vi kurviga måste ju hålla ihop, plus att hon gav mig gåshud som nästan gjorde ont. Jag har läst "tusen strålande solar" och den var fantastisk!

Sara sa...

Åhhh jaa ge mig fler prov att rätta, jag går verkligen igång på det alltså! Har avslutat söndagskvällen med X antal fysikprov.............

Vem har du lånat sanningen om gömda av???? Jag lånar den gärna av den som äger den! *haha*