tisdag, mars 31, 2009

Sommartid...

Jag har stabila 15 besökare per dag. Inget att skryta över, jag vet, men ändå 15 personer som tar sig tid att titta in på min sida för att uppdatera sig om mitt liv och tankar. Därför anar jag att ni varit besvikna (en viss överdrift...) varje dag ni kollat in den senaste veckan, eftersom jag inte uppdaterat alls. Sorry. Orsaken är det att jag haft så himla mycket annat att tänka på. Jag har 120 nationella prov att rätta, samtidigt som jag ska planera in och genomföra 12 utvecklingssamtal innan påsklovet. Jag vet att det finns de som har det värre, men detta är MIN förklaring vaför jag inte orkat skriva en ynka rad på så lång tid... But I will be back...

Imorgon ska jag skicka iväg min ansökan som språklärare på Svenska skolan i Koh Lanta i Thailand. Tänk vilken grej! Nu är jag väl knappast den enda som söker den tjänsten, men jag har kryddat ansökan med min personlighet, så jag hoppas att de i alla fall stannar upp och tänker en gång extra innan de går vidare bland ansökningarna...

Klockan är nu kvart över sju, och det är sånt härligt ljus ute. Så underbart! Tänk vad mycket solen och ljuset gör för en...

6 kommentarer:

Viktdrottningen - Anna Malmborg sa...

Jag är en av de 15 :)

Håller tummarna för dig i ansökningsförfarandet!

Å visst är det skönt med vårvärme!? Bosses öppnade idag!

Kram

cecilia sa...

Hej hej... jag läser med... =) Vad skoj jobb, är det då över sommarlovet eller? blir johan med då? Men Ak då måste du ju flyga... ;) Kramen

Anna-Karin sa...

Tack goingar! Vad kul att ni kommenterar direkt! Måste erkänna en sak, Anna: Jag har aldrig ätit på Bosses... Har bott här sedan 2003 utan en enda glass därifrån... Illa, va? Vet inte säkert, men kanske har deras slogan något med det att göra... "Ett slick så är du fast"...

elin sa...

gud vad skojigt=)jag håller tummarna för att du får det! Kram E, lycka till med alla samtal :)

cecilia sa...

klart vi håller tummarna och minus tassarna...:) kram

Sabine sa...

Äntligen bloggar Grym igen :-)!!!

Jag håller också alla tummar för dig.
Tänk att få jobba i Thailand...varmt och skönt! Såå nice!

Hoppas du har en skön ledig dag idag.

Kraam