söndag, januari 02, 2011

Nytt år...

Oj, vilken nyårsafton! Ska lägga upp bilder, men är för trött för det nu... Men jag kan säga att vi hade jätteskoj. Sista timmen mellan halv två och halv tre var jobbig, så jag la mig i soffan på övervåningen och vilade ögonen lite... Men vi är jättenöjda, hoppas alla gäster var det med!

Igår eftermiddag var Johans familj och grattade mig i efterskott. Fick massor av bra saker. Allt till bebisen såklart, precis som jag önskat mig. Idag var vi på Babyproffsen och löste in presentkortet... Det blev 6 bodies (enligt regeln ska det böjas så, men är det rätt???), två filtar, en dress (body och hängslebyxor), en mobil till vagn eller babyskydd och ett par jättesöta strumpor. Nu har vi gått in på färger som ska passa vårt barn, alltså färger "anpassade" efter könet på barnet. På grund av detta lägger jag inte upp några bilder. Mamma och min bror envisas ju fortfarande med att inte vilja veta trots att de redan är "så säkra" på vad det blir...:D Allt som vi köpt och fått från Babyproffsen ska nu sparas som det är och inte tvättas, för skulle något gå fel så kan vi få lämna tillbaka det och få pengar tillbaka. Mycket bra, tycker jag, för man kan/vill ju inte vänta hur länge som helst med att köpa bebissaker. I eftermiddag ska jag fixa ett exceldokument på vad vi har och vad vi behöver till barnet. Någon som har koll på kläder? Hur mycket behöver man egentligen av varje sak samt storlek?

Idag går vi in i vecka 31. Bara 9 veckor kvar nu!!!

6 kommentarer:

Linköpingsfröken sa...

I början behöver du inte så mycket eftersom bebisen växer rätt fort. Strl 56 kan de ha nån månad eller så (beror förstås på hur stor h*n*^är när h*n föds). Satsa på bodies med "hela" ben och långa ärmar så slipper du hålla på med strumpor i början.
Om du vill låna så har jag massor av små strl i neutral färg :-)

Linköpingsfröken sa...

Ses imorrn förresten! Ska bli sååå kul!
Kram

Karin sa...

Hur mycket kläder man vill ha beror lite på hur ofta man vill tvätta oxå;). mer bodies än byxor kände jag att vi gjorde åt.
Kan du låna så är det ju rätt smart, så man slipper köpa allt i varje storlek.

Sara J sa...

Köp inte för mkt i stl 50 utan bara några få plagg. Min A var ju 55 cm redan från start så 50 var i princip för litet. Sedan skriver jag under på vad dom två tidigare har skrivit. Just det en sak till. Ni kommer få mkt kläder i present så håll i penningarna och köp när behov uppstår:-)
Nu är det nedräkning på allavr för er! spännande!
Kram

Rickard sa...

Tack för att ni gjorde vårt nyår så bra, och att ni hjälpte till med allt och styrde och ställde. Ha det bäst

cecilia sa...

Alice fick leva i strumpbyxor och body... Perfekt. Hon var storlek 56 hur länge som helst men gick över 62 snabbt. Så olika. Köp inte mycket nu utan vänta för här ska köpas presenter till lillen/lillan..

Pussen