tisdag, januari 04, 2011

Brödbak...

Bara några lediga dagar kvar nu innan slutspurten på jobbet. Känns både tungt och bra. Är ju trots allt bara sju eller åtta veckor kvar att jobba innan jag ska föda (om allt går som planerat). Ska fösöka njuta som bara den mina sista lediga dagar. Men helt förslappad ska jag inte bli, för idag ska jag baka bröd. Igen... Det är sååå jäkla trist, men blir sååå jäkla gott och är sååå jäkla billigt om man jämför med köpebröd. Vet inte när jag åt köpebröd sist, men jag smakade lite strax innan jul. Jag hade tydligen blivit en sådan finsmakare att jag spottade ut det. Nu vill jag bara att Johan lär sig baka med (och helst älskar att göra det) så jag slipper det. Fast han kan ju inte göra allt (eller???). Jag har ju faktiskt lyckats slippa diska på evigheter!

Igår var Ulrika, Sabine och Ville här och fikade. De var evigheter sedan vi sågs sist. Jättekul! Min planerade träning blev dock inställd... Ska ta igen det idag istället. Hoppas, hoppas att fredagsvikten inte blir allt för hemsk.

Nej, nu ska jag ta mig lite förmiddagsfika; nybakt bröd med ost och en kopp kaffe!

1 kommentarer:

Linköpingsfröken sa...

om du tränar i eftermiddag så kanske vi ses på gymmet :-).
Tack för god fika igår. Det får vi göra om snart.

kram