måndag, januari 17, 2011

Senproblem...

Haha! Blyertspennorna kan du glömma Sabine. Knäppis! Kanske kunde de ha hjälpt för några veckor sedan, men problemet är helt annorlunda nu. Mitt vänstra ringfinger går varken att "knyta" eller att räta ut. Ont så in i h-vete gör det om man försöker att tvinga det. Svor högt när läkaren försökte göra det idag. Hon sa att det var fel på senan till det fingret och att det krävs operation. Eventuellt så kan läkarna på handkirurgen vilja vänta för att se om det är graviditetsrelaterat. Hoppas det är det och går över om ca två månader. Jag kan stå ut ett tag till.

De var förresten samma läkare som sjukskrev mig i början av september. Hon mindes mig och var glad att se mig så pigg. Fick även massor av beröm, dels för att jag orkar jobba heltid och pendla till Mottis, men också för att jag fortfarande orkar träna tre ggr/vecka. Alltid skönt att få lite beröm...:D

Nu blir det dusch för jag är nyss hemkommen från gymmet, sedan fixa mat, hämta Johan på jobbet, och sedan - äntligen - äta och mysa framför tv:n.

1 kommentarer:

Karin sa...

Hoppas att det är ett gravidproblem så du slipper operation. Men jag lider med dig, hoppas sista tiden går snabbt:) kram