lördag, september 04, 2010

En bulle bakas...

Trycket på bloggen har ju varit enormt den sista tiden... Eh... Men för er som verkligen saknat mig, Sabine, Clara och Karin, så kan jag nu göra ett kort nedslag här. Ni andra läsare kanske med blir lite glada och förvånade av att jag vaknat ur min koma? Många som jag pratar med vid sidan om bloggen vet ju varför jag haft ett brejk. Jag har mått illa och varit trött i nu sammanlagt 8 veckor. Vad kan då det bero på??? Jo, för att en bulle håller på att bakas för fullt i min mage. Jag och Johan ska alltså ha barn! Vi är jätteglada och längtar så till mitten av mars då "nedkomsten" är planerad.

Illamåndet håller i sig, och sedan en vecka tillbaka är jag hemma från jobbet. Kräkningarna har tilltagit, och allmäntillståndet försämrats. Är trött och konstant illamående. Idag ville jag hjälpa till med tvätten lite, men all fysisk ansträngning resulterade i flera sprinter till toan... Stackars mig.. Och lite stackars Johan...;)

Nu vet ni i alla fall! Förhoppningsvis kommer jag orka skriva lite oftare här än en gång i månaden, men jag lovar inget. Särskilt inte efter läkaren jag träffade igår sa att jag inte skulle räkna med att hennes sjukskrivning av mig bara till slutet av september räcker ... Hua! Hoppas, hoppas att jag kan återvända till jobbet nästa vecka.

7 kommentarer:

Karin sa...

Usch vad jag lider med dig, men kanske ändå skönt att du fått bli sjukskriven så behöver du inte bekymra dig för vikare osv... Fast jag hoppas läkaren har fel, att du får börja må bättre snart ändå. Känns som jag sagt det många gånger nu...det är verklgien tur att det är för en god sak som du mår så här ;) Kramkram på dig!!!

clara sa...

OH MEN HERREGUD ! Då gör det inget att du inte varit här tidigare , det är en bra ursäkt faktiskt ! Men grattis grattis grattis så jätte jättemycket ! Jag vet redan vilken kanonmamma då kommer bli !

Linköpingsfröken sa...

äntligen ett inlägg :-)
Jag kikar in varje dag för att se om det kommit nåt nytt - och nu var det dags! Härligt!

trist att illamåendet inte ger med sig.
Det verkar som om det inte blir någon mer promenad runt ån på ett tag.....sist vi gjorde det så fick vi ju stanna och "vila illamåendet" vid varje bänk - och det verkar ju inte ha blivit bättre.

Säg till om du vill ha sällskap hemma nån dag för då kan jag och Ville komma förbi!

kram kram

Sara sa...

Grattis! Har misstänkt detta....så himla härligt för er! Hoppas "Pyret" mår bra i magen...jobbigt med kräkningarna men det är ju ett bra tecken på att du har mkt gravidhormoner iaf! *hehe* Stor kram!/Sara

cissi sa...

Hej snutt... vi skulle ju kunna träffas och kräkas ihop annars... man får se det positiva, man går inte upp så mycket när man kräks... säger hon som gick upp 18,5 kg...;) Pussen

anna sa...

Grattis!

Sara J sa...

Härliga nyhter! Stort grattis! Hoppas att du kan komma den 15 till Tokis.
Kram Sara J