torsdag, augusti 12, 2010

Sista dagen...

Imorgon vid den här tiden jobbar jag igen. Klockan 8 ska jag vara på rektorsexpeditionen för intro. Igår fick jag mitt schema, och jag ska inte klaga... Att jag dessutom får ha min undervisning i samma sal hela tiden är fantastiskt. Ett eget klassrum som jag ska göra till mitt alldeles egna!:D

Ska upp på vinden nu och bära ner alla kartonger som jag ska ha med imorgon. Har samlat på mig en hel del genom åren (snart 4 år). Inte konstigt att lärare som går i pension kan röja en hel termin innan de ska sluta, och ändå inte blir helt klara... Nu kanske jag har tre lådor, så om 37 år när jag ska pensioneras (...) så bör jag väl i så fall ha ca 40 lådor. Kanske inte behåller allt då iofs...

Imorgon är det alltså jobb, sedan är det helg igen och då kommer mamma och pappa och hälsar på. Som jag längtar!

2 kommentarer:

Linköpingsfröken sa...

Hoppas du får en härlig första dag på jobbet!
Kram

clara sa...

Nae men nu tycker hag det gått för lång tid igen. Jag är ju faktiskt intresserad av vad du sysslar med! Skärpning nu hörre du, annars kanske jag avslöjar mitt betyg i franska!