lördag, februari 20, 2010

Deltävling 3...

Jag har varit usel på att kommentera bidragen här. Jag menar, jag kollar ju varje vecka och har massor med åsikter, men är för slö för att dela med mig... Här kommer iaf kommentarer för kvällens bidrag.

1. Alcazar- Alcazar kan ju aldrig gå fel, men vad var det för vek början? Tror på en jävligt bra danceremix av denna låt. Väntar med spänning.
2. Johannes B. K. - Tråkigt, dålig engelska och... Ja, tråkig.
3. Elin Lanto - Om de måste ha med en tjej för att sexa och åma sig (vilket de ju naturligtvis måste ha en av varje deltävling) så ta en som kan röra sig. Please.
4. Erik L. - Melodifestival eller frikyrkomöte? Låten var fin dock, och lät faktiskt ganska "Gärdestadaktig".
5. Getty D. - Eh, jag bytte kanal till curlingen. Sjung på svenska eller engelska, annars får det vara!
6. Timoteij - Det enda bidraget som skiljde sig lite från de övriga. Rätt ok, fast å andra sidan så artikulerade de så sjukt illa att man kanppt hörde vad som sjöngs. "Kom, kom, kom"-någonting...
7. Darin - Hade väntat mig en upptempolåt så jag blev lite besviken. Fast Darin är ju alltid Darin. Söt och härlig röst.
8. Crucified Barbara - Fejkhårdrock. Tillgjort, mesigt och ganska tråkigt.

Sammanfattande ord för kvällen blir: tråkigt.

1 kommentarer:

Anonym sa...

Å jag som älskar Afrikansk musik hade gärna sett att detta bidrag gått vidare. OM det hade varit en bra låt. Nu var låten dessvärre kass, oavsett språk.