lördag, december 05, 2009

Tumör...

Mina stabila 15 besökare, jag ber om ursäkt. Har varit lite off den senaste veckan. Var seg efter förra helgens besök i Borås, och det brukar återspegla sig på resten av veckan. Har mycket i mitt vardagsliv just nu, så det kan bli så att det dröjer mellan mina besök här. Som om inte det var nog, igår fick jag problem med mitt högeröga igen. Det var i oktober som min ögonläkare konstaterade att jag hade ett sår på hornhinnan. Detta skulle "botas" med en salva. Jag har sedan dess känt av skavet i ögat, men det har inte stört mig överdrivet mycket (jag är ju rätt tålig...;)), men igår var det katastrof. Jag vaknade med ett skav, inte av denna värld. Jag drog ner alla persienner i lägenheten och tog på mig solglasögon, men det skavde ändå. Ringde läkaren, och fick en tid på eftermiddagen. Han konstaterade att såret inte läkt, och att jag nu istället skulle få en lins på ögat som ska hindra såret från att "slitas upp" varje gång jag blinkar. Ska ha den en månad, och om såret inte läkt då, ska jag opereras med laser. Hade helst tagit operationen på en gång då jag blir så ynklig och ledsen när jag inte är fit for fight. Gillar inte att klaga, men när jag inte mår bra klagar jag massor för att ventilera min känslor. Stackars mig...

Hypokondriker som jag är, så tror jag ändå att det är en tumör jag har i ögat, och inte ett lite fjuttigt sår, som gör att det skaver. Men jag får väl lita på läkarna denna gången...

2 kommentarer:

gunghästen sa...

O herre min gud ! Exakt samma problem har jag ! Eller nej, det har jag inte förresten, men mitt höger öga har gråtit nästan konstant i 3 veckor ! Gick till farbror Doktor och fick någon jag ska droppa in under ögonlocket. Inget vatten utan en smet som svider och gör uti helvete ont ! Hm, läskigt faktist . Jag har nog en gråtande tumör , så ligger vi på samma trappsteg ..

Jooos sa...

stackare!!! krya på dig! och tack för du är trogen läsare av min blogg.
kram!