måndag, december 28, 2009

Dagen D...

"Idag är ingen vanlig dag, för det är A-K:s födelsedag..." Ja, idag fyller jag år. 28 år. Blev grattad igår och när jag var i Borås för någradagar sedan. Idag har det redan ramlat in lite sms och facebookkommentarer. Sådant är ju inte helt fel, att få känna sig uppskattad av vänner man inte har så mycket kontakt med annars.

Idag åker Marie till Afghanistan. Just nu är hon säkert i Amsterdam, eller kanske redan på flyget till Abu Dhabi. Där väntar en hotellnatt och sedan flyg till Afghanistan. Spännande. Jag fick ett sms strax innan hon lyfte från Landvetter i morse. Jag är så glad för henne att dagen äntligen är här, samtidigt som jag självklart oroar mig lite. Men, nej, jag ska bara vara glad för dig Marie. Ha det så fint, så ses vi i februari!

När jag träffade Marie i lördags, så gav hon mig ett block med dagboksanteckningar från vår resa till Zakynthos i augusti 2000. Herre jävlar vad jag har skrattat åt det vi skrev. Här kommer ett litet smakprov:

" Tisdagen den 15 augusti. Väder i Sverige: 16 grader och regn. Vi vaknade kl 03.00 efter drygt två timmars sömn, eftersom vi tidigare på kvällen tagit farväl av våra vänner som skulle fara till Skottland på torsdag. I alla fall, Olle körde oss till Landvetter och såg sorgsen ut när han skulle säga farväl till sin dotter som var på väg mot ett land där vinet kostar mindre än 25 kronor och ciggaretterna likaså. Redan på flygplatsen såg vi två killar som kl 04.30 drog i sig var sin öl och varsin Jägermeister. Vi tänkte hur ska detta gå?. Väl på flyplatsen såg vi Notting Hill med allas vår favorit Hugh Grant. Flygresan gick bra och efter ca tre timmar var vi framme på ön Zakynthos".

Hela dagboken har ett ironiskt tema och där blandar vi dagens upplevelser, med fjantiga/urroliga funderingar och killsnack. Är jag ledsen någon dag, är det bara för mig att läsa dagboken. Den får mig att le på en gång!

1 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis Grattis tjejen! /Cissi