onsdag, december 16, 2009

Snö...

Herregud vad det snöar ute! Eller, kanske inte just nu, men under det senaste dygnet. Eftersom mitt busskort gick ut i fredags, och eftersom jag bara jobbar till och med imorgon, så har jag haft bilen till jobbet igår och idag. Riktigt otäckt att köra på den mörka, smala vägen till Borensberg. Idag var det en trafikolycka på vägen med. Blev stående i 15-20 minuter, och trodde jag skulle missa min enda lektion, men helt plötsligt började trafiken rulla på igen. Detta är det värsta med snön, samt förstörda skor och kyla. Jag vet att vi har riktigt bra vinterdäck, men allt snöslask får en ändå att köra försiktigt. Sedan kanske man inte måste överdriva och köra 30 på 70-väg, som bilen framför mig igår. Fast den bilen hade kanske inte sådana superdäck som vi, och då ska man väl ta det försiktigt, eller stanna hemma.

Sista dagen i skolan imorgon. Åh, vad härligt. Sedan är det råplugg en vecka. Undrar om jag hinner köpa julklappar? Är lite stressad då jag inte hört av min handledare på fyra veckor. Uselt av henne, men inte så mycket jag kan göra nu. Hoppas bara att det ordnar sig och att detta inte är ett hinder för min examination i januari.

Ikväll ska jag spinna igen. Skönt att simhallen ligger så nära, men det tar ändå emot att gå ut i sånt här slaskväder. Blir väl att lämna cykeln hemma, vägrar sladda omkring alt. vurpa.

2 kommentarer:

Sara sa...

Härligt att det snart är examinationsdags! Jag kommer ihåg att jag knappt hörde av min handledare nånting....de är lata

cecilia sa...

hej, gick in nu har inte varit här på et tag. gud vilken fin sida du har... juliog och fin... blir impad av alla som gör fina bloggar. Jag fattar ingetav designa bloggar..:)
Kramen