fredag, april 17, 2009

Löpning...

Imorgon ska jag börja springa. Nja, jag lovar iofs inte att det blir någon fortsättning efter i morgon, men jag ska i alla fall springa en gång. Jag hoppas innerligt att kilometerspåret vid SAAB inte är bästa promenadstråket så det fylls av folk i morgon förmiddag. Gör det det så vet jag inte hur jag gör. Jag är tung, har dålig löpkondis (skillnad mot typ crosstrainerkondis, tror jag iaf), och meloner som studsar i otakt när jag lättar från marken. Inte så jättekul att bli beskådad varv efter varv efter varv... MEN, jag ska ändå ge det en chans. Vet att det är sjukt jobbigt de första gångerna, men att det sedan blir lättare, och jag vill verkligen gilla att springa och få bra kondis. Ska ladda Ipoden med bra musik så Alcazar och EMD kan hjälpa mig runt det lååånga 1000 metersspåret. Ha ha ha! Tvivlar på att jag kommer att ta mig runt första varvet utan att gå, men skam den som ger sig...

3 kommentarer:

Linköpingsfröken sa...

Jag är så imponerad att du ska ge dig ut i löparspåret!
Lycka till!
Själv tar jag ett svettigt pass på friskis som vanligt!

Trevlig helg!
Kram

Viktdrottningen - Anna Malmborg sa...

Helt rätt inställning! Ge dig ut i spåret du! Skit i om folk glor. :)

Kram

Sara sa...

Jag och grannen tog ju 2,5 km spåret här hos oss och vi gick några kortisar..... dessutom pratade vi medan vi joggade, vilket jag egentligen hatar eftersom jag vill koncentrera mig ;-) Kämpa på!!!!!!!!!!!!!! fokus framåt så att du inte snubblar, skit i om folk glor, då kommer dom att snubbla *HAHA*