tisdag, september 30, 2008

Utan-jobb-ångest!

Vet hur det känns att ha jobbångest på söndagar, och visst är det skönt att vara befriad från det, men att ha "utan-jobb-ångest" är inte heller så kul, då den håller i sig måndag till fredag. Men vad ska man göra? Det finns inga jobb att söka om man inte vill vara telefonförsäljare, och det vägrar jag vara! Får fortsätta hålla tummarna för de jobb jag sökt och borde få svar på i veckan. Kanske ska ta kontakt med ansvariga personer imorgon. Det är ju inte så att jag har fullt upp med annat liksom...


Idag har jag sovit länge, som vanligt (måste verkligen ändra på det). Är ingen morgonmänniska annars, men nu ligger jag i sängen länge och drar mig, delvis för att få dagen att gå snabbare. Som vanligt äter vi frukost och kollar på dubbelavsnitt av "Hem till gården" vid 12, och sedan går jag ut och går en sväng. När jag kommer hem blir det en dusch och sedan lagar jag sen lunch, vid 4-5. Sitter sedan vid datorn och pratar lite med kompisar. Lite kvällsmat på det och lite tv-tittande senare så är det dags att gå och lägga sig. Vilket roligt liv man har... Inte!!! Imorgon ska jag i alla fall fylla dagen med lite städning samt eventuellt ett besök hos Johans mormor. Oj, oj, oj, hur ska jag hinna med...

Idag blev det motionsrunda bortåt Johannelundshållet, fast på andra sidan ån, alltså förbi Saab och bort till det lilla industriområdet där man parkerar sin husvagn under vinterhalvåret, för att sedan gå över ån, förbi koloniområdet och sedan raka vägen hem längs ån. Enligt http://www.jogga.se/ var den sträckan 7,24 km. Jag gick bara idag då jag hade så hemskt ont i mina ben. Ringde sjukgymnasten när jag kom hem, men de har bara telefontid mellan 8.15 och 9.15, så imorgon får jag ställa klockan. Hoppas verkligen de kan hjälpa mig.


Hittade ett annat plagg (med lite färg) jag vill ha, en söt röd topp med rosett från http://www.lindex.se/, mitt favvoställe. Bara 49,50 på deras onlineshopping... Snyggt tillsammans med västen från igår...






0 kommentarer: