lördag, september 27, 2008

Sköna lördag

Vaknade som vanligt sent med dåligt samvete över allt jag tryckte i mig igår. Ikväll ska vi till Johans föräldrar och äta gott, så man kanske ska göra av med några kalorier om man vet att man ska stoppa i sig några.. Ska ändå försöka hålla det nere.

Vi ska också spela bingo JAG VEEEEET!!!!! Det låter ju så jävla övermoget, men eftersom vi inte kan göra så mycket annat när J är gipsad så blir det bingo. Har aldrig i hela mitt liv vunnit något på bingolotto, kanske kan det bli den första ikväll? Skulle ju absolut behövas, då jag inte fått någon a-kassa ännu. Har väntat sedan den 8 augusti så det är ju inte så att vi badar i pengar... Som vi annars gör.... Eller inte.

Igår skrev jag om min önskan att bli en löpare. Idag har jag tagit mina första steg mot den drömmen. Eftersom jag kände mig så flôtig sedan gårdagen bestämde jag mig för att ta en promenadtur runt ån. Kom ner och såg många andra springa, så jag kände mig sugen att prova på. Det tog 200 meter innan jag var tvungen att stanna pga att mina ben värkte något fruktansvärt! Blev lite ledsen och tänkte nästan gå hem, men tänkte att ligga framför tv:n blir ju ingen smal utav så jag bestämde mig för att trotsa benvärken och ändå traska de 6,5 km det är runt ån. När jag kom bort till Nykvar (typ halva sträckan) kände jag mig stark igen och ville prova springa en liten bit till iaf. Sprang ända bort till restaurangen där båten brukar ligga och där alla alkisar hänger... Kanske inte så långt för andra, men för mig är det långt! Efter det gick jag en bit för att sedan springa hela Valhallagatan. Den är riktigt lång när man är trött...

Har suttit och eftersvettats ett tag. Är så himla fräsch, jag vet... Men ska nu hoppa in i duschen.

Ha en skön lördag!

0 kommentarer: