lördag, september 27, 2008

Äntligen fredag!

Eller, varje dag är ju en ledig dag för mig... Så är det då man inte har något jobb, men jag hoppas verkligen att det snart blir ändring på det. Håller tummarna för att jag får jobbet jag sökte i Motala. Borde få veta nästa vecka. När man går hemma hela dagarna är det svårt att riktigt uppskatta ledigheten. Åh, vad jag verkligen vill börja jobba!!!




Idag har vi helghandlat och då åker allt möjligt ner i vagnen. Har redan ätit massa godis, så jag borde bege mig ut och motionera. Skulle vilja vara en sån som gärna byter om till träningskläder och sticker ut på en joggingrunda, men sån är inte jag. När man är överviktig som jag, är det sjukt tungt att jogga. Det hela blir ju inte lättare när man har bröst stl: gigantiska som hoppar. Att de hoppar är jobbigt, men helt olidligt blir det när de hoppar i otakt. Vilka besvär man har... Ja, ja, nu när jag startat min viktnedgång och blivit lite lättare ska jag i alla fall försöka att börja springa. Börja lugnt för att sedan kuta gärnet runt Stångån till våren... Eller inte, ha ha ha! nej, men seriöst, jag ska börja springa.



Ikväll kommer väl jag och gipsmannen (Johan...) äta lite go mat (oxfilé, hasselbackspotatis och sås) och kolla på tv.

0 kommentarer: