fredag, december 02, 2011

Snurr, ärr och bullar...

Stella har börjat rulla runt i sängen så igår bestämde vi oss för att sänka ner spjälsängsbotten. Känns mycket bättre nu, men snurrandet har inte avtagit... Åh nej... I natt vet jag inte hur många ggr jag har vänt "tillbaka" henne till ryggläge då hon skriker för fullt när hon hamnat på mage. Hon fattade inte att jag menade väl när jag vände på henne, hon bara fortsatte och fortsatte. Mellan 03 och 05 höll hon på. Härligt!




I veckan har jag bakat världens goaste lussebullar. Sorry Nina, dina var verkligen supergoda, men mina var snäppet goare! ;) Jag har också gett mig på att försöka baka pepparkakor på min mormors vis, utan hennes recept. Jag hade ett recept, men det var inte det hon brukade använda utan ett som jag trodde skulle kunna resultera i liknande pepparkakor. Tyvärr har ingen i släkten sparat hennes recept på pepparkakor som var som drömmar, fast med pepparkakssmak då förstås, lite krispigare och lite plattare och bredare. Mina blev inte alls som jag ville. Det blev bara tjock stenhårda pepparkakor :(. Experimenten är trots detta inte det sista. Jag ska bannemig lösa gåtan!




I veckan har vi julfotograferat Stella här hemma. Det gick bra... Eller sådär... Hm... Ni får alla, på ett eller annat sätt, se resultaten inom kort.


I onsdags var jag på återbesök hos plastikkirurgen. Jag har ett föga smickrande födelsemärke på bröstet efter det att de skar bort ett födelsemärke innan sommaren. Det var tydligen en keloid, en ärrbildning som drabbar unga kvinnor och folk från Afrika. Jag hör väl till den första gruppen va, trots att jag snart blir 30? ;) Hur som helst så fick jag tre doser kortison insprutat med högtrycksspruta i ärret. Detta ska få ärret att minska, förhoppningsvis. kan krävas flera behandlingar. med tanke på smärtan så hoppas jag att jag slipper fler behandlingar, men det troligaste är väl minst en till omgång.


Om tre veckor har jag börjat jobba. Kommer iofs att börja med tre veckors jullov, men det känns ändå tungt...


Sabine - Tack för erbjudandet! Marklund boken vill jag gärna ha då jag har alla andra. Har iofs Keplerböckerna med, men den skulle jag gärna låna. fast du vet ju hur jag är, har ju fortfarande dina Jungstedtböcker... Blir nog ändring på det nu när jag ska börja jobba och pendla dock. Hör upp "alla", jag önskar mig nu inte längre Keplers bok - Eldvittnet.


Slutligen, här kommer några bilder på vår fina tjej, ni ser väl hennes tand?

2 kommentarer:

Nina sa...

Då blir det till att bjuda så jag får utvärdera lussekattsen =)

Linköpingsfröken sa...

Du kommer att älska Keplerboken. Den är grymt spännande - en riktig sidvändare.
Du får den den 10:e när vi ses :-)