torsdag, februari 17, 2011

Usch...

Det var det värsta jag varit med om, gårdagens operation alltså. Vänta bara tills du ska föda, tänker väl ni nu, men jag kan faktiskt inte tänka mig att det kan bli värre. Jo, kanske... Fy fasen vad ont det gjorde när läkaren gav mig bedövning. Det kändes som om han stack sprutan rakt ner i benet i fingret och "gojsade runt" där i typ 5 minuter. Mitt högerfinger som också börjar bli stelt håller jag nu igång dygnet runt nu för jag VÄGRAR gå igenom pinan en gång till. Narkossköterskan tyckte att jag överreagerade (inte riktigt hennes ordval, men jag fattade att hon menade det), men hur lätt är det att vara lugn när man är så nervös, mår illa och toksvettas?!

Smärtan i handen har under natten varit, och är fortfarande, hemsk. Alvedonen hjälper föga...

2 kommentarer:

Karin sa...

Usch, stackare. Lider med dig, stor kram

Nina sa...

Men oj, gjorde/gör det så ont?! Jag kände knappt nåt och behövde inte äta några värktabletter efter. Nervös var jag och drabbades av lite panik över att vara vaken. Började toksvettas där jag låg =)
Hoppas det blir bättre snart.
Kram