tisdag, februari 01, 2011

Operation...

Det blir operation av mitt finger. Om två veckor är det dagen för den "stora" operationen. 10 minuter ska det ta... Lokalbedövning och sedan ett stort bandagerat finger. Läkaren jag träffade idag klämde något så fruktansvärt på fingret! Jag trodde på allvar att han försökte dra fingret rätt. Usch! Han sa att anledningen till mitt besvär är svullnad av senan i ringfingret. Senan har på grund av svullnaden "glidit ur" sin skena som den ska ligga i, och hindrar mig därför från att böja fingret. Opererar jag inte nu finns det risk att jag inte kommer att kunna böja eller räta ut fingret, så jag tackade direkt ja till den rekommenderade operationen.

Nu är det snart dags för nästa läkarbesök; kvinnohälsan.

1 kommentarer:

Karin sa...

Trist med operation, men kanske skönt att få det gjort och bli av med det onda ellet?? Det verkar ju vara ett smidigt ingrepp iaf.