torsdag, februari 03, 2011

Fixerad...

Mötet hos barnmorskan i tisdags gick bra det med. Bebisen är fixerad med huvudet neråt, fast det känns som om hon gör allt för att vrida och vända på sig... Fast vem skulle inte göra det när man låg uppochner hela tiden???

Jag har snart bara 20 arbetsdagar kvar, men fy fasen vad tungt det börjar kännas. Har börjat må lite illa igen. Det är inte alls lika farligt som i höstas, men ändå jobbigt. Ja, ja, två veckor kvar till sportlovet känns iaf helt underbart. Efter det är det bara en vecka med lektioner, och sedan ska det skrivas omdömen och kanske vikariera lite om någon är sjuk (hoppas inte).

Har precis kommit till jobbet, men min ram-tid börjar inte ännu så ni inte tror att jag nöjessurfar på arbetstid:D Messade Cissi nyss om vi kan få låna Minus i helgen. Känns som om det kan bli sista helgen på ett bra tag. Nästa vecka ska jag iofs sova hos Cissi då Johan ska ha fest hos oss. Helgen efter det ska vi till Borås, och efter det kan ju faktiskt bebisen komma när som.

I helgen ska vi fixa ett babyskydd, sedan är vi redo för bebis. Alla stora (och dyra puh!) saker är köpta, det som saknas efter det ska vi inhalndla i Ullared om två veckor. Johans debut där... Stackarn... Anar att det är första och sista gången vi åker dit tyvärr...

3 kommentarer:

Nina sa...

Härligt! Min är också fixerad och redo =)
Förstår inte hur du ska orka med Ullared höggravid, jag klarade det inte mellangravid. Men mycket bra babygrejer köpte vi. Finns massor!!!
Så du har fått gjort en operation?! Min operation ägde rum för 1v sen och nu är jag totalt handikappad i högerhanden. Än så länge ingen förbättring, men det kan ta tid. Hur är det med dina händer för övrigt?
Kram

Karin sa...

Vad skönt att hon är fixerad, nu är det bara att vänta då :). Jag kommer gärna upp nån dag på sportlovet, har du vecka 7 el 8? Vi kan väl höras nån dag nästa vecka. Stor kram(går väl åt för att komma runt dig nu, haha;))

Linköpingsfröken sa...

Funderar på det där med babyskydd. Ville behöver ett nytt nu eftersom han har växt ur det vi har. Vi ska till babyproffsen i Nrkpg på söndag och införskaffa ett till honom. Tänkte om ni ville låna vårt istället för att köpa nytt?!

Kram