söndag, februari 05, 2012

Hon går...

Ja, nu går hon! Inte hela tiden, för det går ju snabbare att krypa fortfarande, men hon tar själv initiativ att förflytta sig gående över golvet. Det började i tisdags när jag kom hem från jobbet. Johan sa att hon hade gått tre steg på dagen, men när jag gick ner på huk och sträckte ut armarna så gick hon sju steg till mig i hallen. Så konstigt det kändes. Hon är ju fortfarande min lilla bebis! Dock tio och en halv månad gammal bebis... Jag får alltså rätt i min gissning om att hon skulle gå innan mars början.

Orkar inte ta igen över en månads frånvaro härifrån, men kan sammanfatta det med att säga att:
- jag har börjat jobba
- jag är nästan konstant trött
- träningen inför tjejmilen har börjat på allvar
- två av tolv kilo borta
- Johan är hemmapappa

- Stella har börjat gå
- hon är mycket generös med sina öppen-mun-pussar
- hon har börjat dela med sig av allt från leksaker till majskrokar, generös tjej det där ;)
- hon har också fått uppleva sin första närkontakt med snö




1 kommentarer:

Karin sa...

Vad roligt att hon går :).
Löpningen ser bra ut!!
Sprang idag, 5km 29,45, men då var jag helt slut. Inser attjag nog måste sänka tempot om jag ska kunna öka. Iofs orkar jag öka 750 m i veckan har vi milen innan slutet på mars, men det känns tufft ändå... Hörs på torsdag:) kram