söndag, oktober 02, 2011

Söndagsfix...

Blir trött egentligen jag bara tänker på allt vi gjort idag. Funderar på att fortsätta när jag ändå håller på, men tar en liten bloggpaus.

Johan vaknade tidigt och gav sig ut på en löprunda runt ån. Räckte det med en runda, tror ni? Nope, han fortsatte halva rundan och sprang strax över en mil. En söndagsmorgon! Imponerande. Efter det duschade han och tog upp Stella som fick sitta bredvid när han gjorde ett storkok chiligryta. Vid halv tio väcktes jag. Då åt vi frukost och började röja lite i köksskåpen, så nu har Stella en egen hylla till sin mat och sina matburkar. Känns skönt att allt är på samma plats. Efter detta har vi gjort:

- majs-, broccoli- och päronpuré samt kyckling- och basilikapuré
- rosenbröd
- linfröhålkakor

Låter iofs inte så mycket nu, men det har tagit hela dagen. Nu är Johan i Grebo och ser på sista matchen för säsongen. han tog med Stella till farmor och farfar så jag är helt själv och kan mixa, diska och spela musik hur högt jag vill!

Kanske blir en sorts bröd till nu, kanske en kaka och en nötstek, sedan ska jag ta det lugnt... I flera veckor... :D

1 kommentarer:

Karin sa...

Låter som en rätt härlig söndag ändå:) Önskar jag kunde vakna så tidigt och orka ge mig ut och springa...
Gott med massa bakat/lagat. Vi har köpt bakmaskin nu, så det kanske är dags för mig att börja med...
Kram