torsdag, juni 16, 2011

Buzz...

Oj, nästan en månad har gått sedan sist. Har inte haft någon ork, tid eller lust att sitta här. Det händer en hel del annat som tar min tid på dagarna och kvällarna. Allt är bra med oss. Stella växer och snart är det dags för tremånaderssprutorna. Sist hon varpå BVC var hon 56 cm lång och vägde strax över 5 kg. Det var några veckor sedan så lite borde väl ha hänt på vikt- och längdfronten.

Sedan sist så har vi, bland annat, haft namnfest för Stella. Familjer och de närmaste vännerna firade Stella i Kaga bygdegård och gav henne allt från smycken till böcker. Tusen tack alla ni! En liten ceremoni hölls och därefter åt vi smörgåstårta och sedan tårta, vilken för övrigt var en av de goaste tårtorna jag gjort och ätit. Den bestod av marängbotten, chokladtryffel, grädde blandat med blåbär och hallon, marängbotten igen, gräddblandningen och sedan färska jordgubbar på toppen. Mums!

Sedan sist har jag även fått hemskickat produkter via Buzzador. Denna gången var det Decubal salva, kräm och lotion. Riktigt bra för en torris som jag. Har delat ut några varuprover men har fortfarande några kvar. Någon som är sugen? Är riktigt nöjd, och det är faktiskt ett märke jag kommer att köpa i framtiden. Särskilt bra för mina "ormhudsben"...

Efter ett träningsuppehåll på ca 4 månader har jag nu satt igång igen. Försökte börja 12 veckor efter förlossningen, men då fick jag tid för borttagning av födelsemärken, vilket tvingade mig att "inte svettas" i tre veckor till (jäkligt lätt i hettan som var då...), men nu är jag på banan igen. Har äntligen fått börja springa igen. Längtar så tills kondisen är hyfsad. Satsar på att orka springa milen innan september är slut. Det borde jag kunna klara, eller? Ska börja föra träningsdagbok på Funbeat igen, någon mer som vill vara med och peppa?

Imorgon blir Stella 3 månader. Kan ni fatta det? Samtidigt som tiden gått fort känns det konstigt eftersom det känns som om hon alltid varit här. Hoppas att hon i och med tremånaderspasseringen kan slippa värsta magknipet. Har hört att det brukar vara så.

Sist, men absolut inte minst viktigt; Johan och jag har förlovat oss! Äntligen!

4 kommentarer:

Linköpingsfröken sa...

Äntligen! Jag har saknat dina inlägg.
Härligt att ni fick en fin namnfest - och tårtan låter ju supergod. Recept??

Vi kanske kan försöka komma iväg till Tinnis nån morgon/dag/kväll och simma nån km? Vad tror du?

Och grattis till förlovningen!

KRAM

Karin sa...

Tack för senast:) håller helt med om smaken på tårtan!!
Fick dåligt samvete över att jag inte sade nåt om förlovningen. Såg ringarna, men så tänkte jag att det har ni nog varit länge bara att jag inte tänkt på det, dumt!
Så stort grattis och nu ser vi fram emot att få komma på bröllop o fest :)!! Stor kram

Snart svenska Mallan igen sa...

Vilket fantastiskt inlägg att läsa!!! Blir så glad inombords, du & Johan förtjänar all lycka som strålar mot er nu! Jättestort grattis till lyckad namnfest, välmående Stella och förlovningen!! Längtar tills jag flyttat hem och får krama på er alla 3 oftare!

Nina sa...

Nä men grattis AK, vad kul!!! Ja tiden springer iväg! Noel har fått sina sprutor och han skrek så det stod härliga till =(
Har du börjat träna på Friskis? Tänkte att jag ska ta tag i tränandet nu. Kanske kan ta en promenad nån dag?!
Kram