onsdag, april 06, 2011

Myggbett...

Ja, du läste rätt: myggbett! Natten till igår var det tre små rackare som bet mig på låret. Ordentliga bett med! Det är ju knappt vår, och redan har de letat upp mig. Hur ska det gå resten av våren och sommaren? Igår var Nina, Noel, Stella och jag på babycafé i Tannefors. Jättemysigt och kul att träffa andra mammor och deras barn. Stella var näst yngst på snart tre veckor, yngst var en bebis på två veckor. Stella tyckte nog att det var spännande. Hon låg tyst på filten och kollade in omgivningen. Jag passade även på att amma "offentligt" igår. Kändes ganska lugnt för där slängde mammorna fram brösten hej vilt. Allt avslutades med lite sång, äntligen kan man få lära sig lite roliga barnvisor, fast nu har jag en på hjärnan: "Igår så träffa jag en krokodil som körde runt i en bil..." Känner ni igen den? Nej, om jag skulle ta och ta upp Stella nu. Slöfisen ligger fortfarande och sover. Ska gå och mysa och lukta lite på henne iaf...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Stella finns på BT.s hemsida...

http://www.bt.se/familj/vara_bebisar/

Anna-Karin sa...

Tack mamma (?) Antar att det var du som kommenterat. Alla andra har väl hyfs att skriva under med namn...;) Såg annonsen. Fel datum dock... Råkade ju skriva att hon var född den 11, fråga mig inte varför. 17 ska det ju vara. Ska komma en ny annons på lördag med rätt datum.

Malin sa...

Mina ungar ælskar den sången! har gett den en lite svorsk text bara ;) længtar efter att få sæga hej till lilla Stella! kommer hem på fredag! :D KLEM!

Nina sa...

... han var så tjock och fet och blåste i trumpet, men bilen var för trång och svansen var för lång så den fick ligga på ett litet flak där bak =) Noel verkar gilla när jag sjunger den för honom.

Hoppas på lite promenader med dig och Stella nästa vecka?!

Kram